Pages

25. sept 2011

TAKO võistlus 24.09, kohtunik Kati Wala (Soome)




Femmu: oli kirjas kahel agilityrajal. Esimene rada sisaldas paljudele saatuslikuks saanud valikut tunneliauk-poom-tunneliauk. Femmu saab tavaliselt sellistele valikutele hästi pihta ja nii ka täna. Kõikides suurusklassides oli väga vähe neid, kes disklahvi ei saanud ja kuna Femmul õnnestus ainsana miniklassis teha rajavigadeta sooritus, siis saime sellelt rajal ka I koha, millega lisaks toidukottidele kaasnes mälestuseks ka väga kena karikas. 
Video: http://www.youtube.com/user/agilitypluss#p/u/7/j-g7iBvgsfA
Teisel rajal DSQ, panin suhteliselt lihtsas kohas juhtimisvõttega täitsa puusse.   
Video: http://www.youtube.com/user/agilitypluss#p/u/6/h3V57_MUW38


Minku: nagu pildiltki näha, õnnestus meil hüpperajal saada II koht, aga tegelikult oli see üks ebaõnnestunud jooks, kus minu üllatuseks saime vaid 10 kp, rajal tundus endale küll, et neid oli vähemalt 20.  Kahel agilityrajal saime disklahvid.  
1.agilityrada: http://www.youtube.com/user/agilitypluss#p/u/4/UTIWJR_-3Uc

 (videolt ei paistagi poomiots nii kole. Disklahv tuli eelviimasel tõkkel, kus jäin nii palju maha, et Minku kaldub mul nina alt paremale tunnelisse, kuna ma ei jõua veel kaugemal olevat hüppetõket näidata korralikult)


2.agilityrada: http://www.youtube.com/user/agilitypluss#p/u/3/achwTNnf98k

(disklahv tuli pärast slaalomit, kuhu jäin nii kauaks kontrollima, et pilku tõstes olin näoga just kaugema tunneliaugu poole, ja sinna ma Minku ka saatsin. Oleks varem pilgu tõstnud, oleks ka õige tunneliauk nina all olnud)  




3.hüpperada: http://www.youtube.com/user/agilitypluss#p/u/5/nucygt1ifH4

(pärast pikkushüpet olin valel pool, kuna jäin tunneli juurde liiga kauaks passima, tunnelist välja tormav Minku jõudis nii kaugele ette, et ma ei osanud talle enam tõket näidata..tuleb välja, et mul on mingi tugev kiiks, et vastaskäega ei saa koerale nurga all olevat eespoolset tõket näidatud, kas näitan koerapoolse käega kui koer juhtub õigel käel olema või ei näita üldse ja lasen käed hoopis rippu:D Ka esimese agilityraja diklahvist eelviimasel tõkkel oleks ilmselt pääsenud, kui oleks proovinud Minkule parema käega tõket näidata, et teda jälle vasakule poole suunata, selle asemel vaatasin, kuidas ta mu nina alt paremale tunnelisse kimab)
 
Rajad olid huvitavad, ei A1 ega A3 klassis polnud mingit hullu keerutamist, aga piisas juba mõnest kavalalt ideaaltrajektoorilt pisut mööda asetatud tõkkest ja rada õppides mõtlemisainet jagus. Kuna raja õppimiseks andis kohtunik kõikidele klassidele kõikidel radadel 5 minutit, mis on suhteliselt lühikene aeg, siis tegin juba rada õppides mitmed valed otsused, takistuste järjekord jäi küll meelde, aga kuhu poole ennast paigutada jäi mitmes kohas läbi mõtlemata ja seega leidsin ennast keset rada valedes kohtades ja järgmisesse olukorda juba lootusetult hiljaksjäänuna, kiire koeraga ei saa endale selliseid mõttepause lubada ega saa ka jääda passima, kas koer ikka sooritas tõket. Korduvalt oli rajal olukord, kus Minku laperdas infot oodates ümber tõkete ja koerajuht koogutas kusagil kaugel tagapool. Ka poomikontaktid hüppas Minku mõlemal korral üle.  Aga tegelikult ei tahakski mälu järgi rohkem kommenteerida, vaid ootaks kuni videod minu kätte jõuavad.
Muidugi oli ka asju, millega enne videosid vaatamatagi rahul olen. Stardis püsis Minku seekord hästi, kiirusele ja juhitavusele ei ole midagi ette heita nendel hetkedel kui suudan infot piisavalt kiiresti talle anda. Slaalomist ka ei väljunud enne viimast pulka. Põhiprobleem on ikkagi selles, et koerajuht ei suuda kiireks soorituseks piisavalt mobiliseeruda.

Aga tegelikult ei tahaks nende esimeste võistluste analüüsimisega liiga hulluks ka minna, olen arvestanud, et paljud neist lõppevad disklahviga ja paljud neist ei pruugi ka eriti ilusad olla. Niikaua kuni Minku sama kihvt püsib nagu ta on, siis olen ma rahul ja püüan omaltpoolt ka areneda:D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar